Ispiši ovu stranicu

Profesionalno usavršavanje profesorice Hiržin u učionici budućnosti u Bruxellesu u Belgiji

25.11.2019.  -  Napisala  Iskra Petak
Tekst:   /  

Naša profesorica matematike Petra Hiržin, sudjelovala je na dvodnevnoj radionici Future Classroom Lab (28. i 29. listopada) u okviru eTwinning mobilnosti Agencije za mobilnost i programe EU u Bruxellesu.

Profesorica je sudjelovala na radionici Active learning in my classroom and school, u Future Classroom Lab organiziranom od strane European Scoolnet-a, organizacije koja povezuje mrežu Ministarstava obrazovanja u zemljama Europe i glavna joj je zadaća promicanje inovativnih metoda u obrazovanju. Zajedno s njom, na radionici su sudjelovali nastavnici iz šest europskih zemalja i to Španjolske, Cipra, Malte, Češke, Slovenije i Hrvatske, ukupno njih 16.

"U ovoj dvodnevnoj radionici istražili smo kako kroz različite vrste okruženja za učenje, zajedno s aktivnim učenjem pedagogije i tehnologije utječemo na učenike. Radionicu je vodio poznati belgijski nastavnik i pedagoški voditelj učionice budućnosti (fleksibilnog prostora za učenje) Bart Verswijvel, a obuhvatila je online i praktične (hands-on) aktivnosti. Sve aktivnosti su bile usmjerene na nas nastavnike kako bi prilagodili načela aktivnog učenja u nastavnoj praksi i budućim projektima eTwinning, ali isto tako kako bi prilagodili prostor za aktivno učenje u školi. Tijekom Future Classroom Lab  radionice upoznali smo se s inovativnim online alatima koji omogućuju suradnju među učenicima i komunikaciju s nastavnicima, kao što su Socrative, Schoology, Padlet, Quizizz, Mentimeter, Quizlet, TwinSpace,...

Aktivno učenje 21. stoljeća, najbolje se odvija u učionici koja svakom učeniku nudi istraživačku (investigate),  izrađivačku (create), razmjensku (exchange), razvojnu (develop), interaktivnu (interact) i prezentacijsku (present) zonu. 

Najbučniji smo ipak bili u izrađivačkoj zoni, odnosno u hands-on aktivnostima, koje smo potom povezali s inovativnim online alatima preko kojih smo prezentirali naše radove te proveli analizu i diskusiju s ostalim kolegama i voditeljem radionice. Vrlo atraktivan, pokazao se i rad s mini lego kockicama. Radeći u timu, trebali smo izgraditi pomoću legića riječ POŠTOVANJE u obrazovanju, školi, razredu, kod kuće. Mislite da je jednostavno? Pokušajte sami, analizirajte svoj rad, provedite diskusiju, budite samokritični! Radionica je pružila svim sudionicima pregršt ideja za inovativnije i kreativnije osmišljavanje nastavnih i izvannastavnih aktivnosti u učenju i poučavanju.

Osim službenog dijela, uspjela sam posjetiti svjetski poznat Atomium, prošetati trgom Grand Place okružen impozantnim građevinama, pojesti najbolje vafle ikad i popiti Leffe pivo! Cjelokupno putovanje, s radionicom i neformalnim dijelom, predstavlja kvalitetni način osobnog i profesionalnog usavršavanja i širenja vidika u povezivanju vlastitog obrazovnog sustava s obrazovnim sustavima ostalih zemalja sudionika.

Hvala Agenciji za mobilnost i programe EU što mi je omogućila sudjelovanje na gore navedenoj radionici, kao jednoj od tri sudionica iz Hrvatske te sve pohvale za cjelokupnu organizaciju!"

 

Petra Hiržin, mag.educ.math

 

Pročitano 1082 puta