Razvijamo virtualni STEM muzej za srednjoškolsko obrazovanje
Više o projektu na http://www.vmstem.eu/index.php/hr/home/pocetna/
Više o projektu na http://www.vmstem.eu/index.php/hr/home/pocetna/
Posljednji PISA rezultati (2018.) pokazuju da ispodprosječne rezultate postiže 22,4 % učenika u matematici te 21,6% učenika u prirodslovlju, što je više od 15% referentne vrijednost EZ2020 Europske komisije. Iako su rezultati iz matematike stabilni, u prirodoslovlju se uspješnost smanjila. Prema tome, postoji potreba za inovacijama u načinu poučavanja matematike i prirodoslovlja u europskim srednjim školama.
U knjizi “Izvan postignuća: komparativni prikaz školskog angažmana, napora i ustrajnosti 15-godišnjaka u EU”, Glavna uprava za obrazovanje, mlade, sport i kulturu ističe važnost motiviranja i uključivanja učenika u školi. Može se reći da znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika imaju negativnu sliku u školi: često se doživljavaju kao teški, apstraktni ili nepovezani sa svakodnevnim životom. Mnogi učenici vjeruju da nisu u stanju baviti se tim predmetima te ne mogu uopće zamisliti karijeru u tim područjima, posebno djevojke, siromašni učenici i učenici s teškoćama. To otkriva stvarnu potrebu da se STEM približi učenicima i postane konkretniji.
Nastavnici razumiju da ne mogu svi učenici pratiti nastavu istim tempom i razumijevanjem, budući da provode vrijeme s učenicima u razredu i prilagođavaju svoje strategije za sve učenike. Međutim, zatvaranjem škola u proljeće tijekom pandemije COVID-19 ova činjenica je dobila na važnosti. Odjednom, nastavnici i učenici su se morali prilagoditi novom okruženju učenja i stvarnosti. Ankete i intervjui s nastavnicima su otkrili: (1) tijekom lockdowna, nastava je morala biti interaktivnija, a učenici samostalniji kako ne bi odustali od predavanja u virtualnom okruženju, (2) zatvaranje škola najgore se reflektiralo na učenike s ispodprosječnim uspjehom u školi, (3) čak i dobri učenici mogli su ostati neuključeni kada bi trebali čekati ostale da napreduju. Potrebno je da odgovori obrazovanja na COVID-19 budu inkluzivni i da se učenicima pruži veća sposobnost da istražuju u svom ritmu.
ESPE - Escola Proffisional de Espinho, Portugal
C.I.P. Citizens in Power, Cipar
Srednja škola Ivanec
Logopsycom
YuzuPulse
Projektni partneri žele kreirati prvi europski virtualni STEM muzej za srednjoškolsko obrazovanje koji će biti prilagođen učenicima s teškoćama u učenju. Muzej će omogućiti realno, interaktivno i uključivo iskustvo. Kao u pravom muzeju, učenici će moći razgledati što žele i provesti što više vremena u istraživanju izloženih eksponata i elemenata. Kako bi muzej bio od koristi za obrazovanje, kreirat će se i popratni materijali koji će pomoći nastavnicima u korištenju ponuđenih alata i smjernice za povezivanje sadržaja muzeja sa STEM programima. Muzej će biti dostupan putem uobičajenog web preglednika i neće biti ograničen na virtualnu stvarnost kako bi bio dostupan svima.
Partneri će kreirati sljedeće rezultate:
Svi rezultati bit će dostupni na 5 jezika: engleski, francuski, grčki, portugalski i hrvatski.